Endodontinis gydymas

Anestezija

Kineziterapija

Endodontinis gydymas

Kai danties nervas pažeistas negrįžtamai, tai vienintelis būdas išgydyti dantį…

Endodontologija – tai odontologijos sritis, apimanti danties šaknų kanalų gydymą.

Sveikas dantis įprastai šaknies kanaluose turi nervų ir kraujagyslių tinklą, kitaip vadinamą pulpa. Pažeidus šio tinklo vientisumą (dėl karieso, traumos ar šalia esančios infekcijos) prasideda negrįžtami audinio irimo procesai dėl bakterijų invazijos į šaknies kanalus.

Priklausomai nuo infekcijos pažengimo stadijos yra bandoma išsaugoti visas dalis, dar nepažeisto pulpos audinio, arba pašalinti jį pilnai, užkertant kelią plisti uždegimui į aplinkinius audinius (kaulą).

Endodontinio gydymo metu, mikroskopo pagalba, randami ir pašalinami plika akimi nepastebimi nešvarūs audiniai, kanalų spindžiai dezinfekuojami ir užpildomi specialiai kanalų plombavimui sukurtomis medžiagomis.

Gydytojo endodontologo darbe pasitaiko ir šaknų kanalų pergydymo atvejų, dėl nekokybiško prieš tai atlikto gydymo (dėl odontologijos pažangos, anksčiau gydyti dantys buvo gydomi primityviau) ar antrinės infekcijos.

Dažniausi simptomai susiję su šaknų kanalų infekcija:

• Savaiminis, pulsuojančio pobūdžio skausmas, dažniausiai jaučiamas vakare arba išprovokuojamas terminių ar maistinių dirgiklių;
  • Skausmas sukandimo ar lietimo metu, galint nurodyti dantį, arba plintantis į aplinkines zonas (kaklą, ausį, akį);
  • Audinių patinimas žandikaulių srityje su pulsuojančio pobūdžio skausmu;
  • Pūlinio atsiradimas dantenų srityje (fistulė), nejaučiant kitų simptomų;
  • Lėtinė infekcija gali būti ir besimptomė, dažniausiai aptinkama atlikus rentgenogramą.

Kokybiškas endodontinis gydymas padeda ilgiau išsaugoti nuosavus dantis.

Centro odontologų klinikoje endodontinis gydymas atliekamas tik naudojant mikroskopą.